Po wykonaniu kilku pieczęci, użytkownik aktywuje Byakugana. Daje on użytkownikowi wyjątkową umiejętność spoglądania przez niemal wszystko, co zdoła zauważyć jego posiadacz, jak również zdolność odczytywania myśli przeciwnika z ruchu jego oczu. Wraz z dwoma wcześniej wymienionymi umiejętnościami, Byakugan posiada niesamowicie przydatną w walce technikę dostrzegania wewnętrznego centrum chakry przeciwnika, pozwalającą oszacować użytkownikowi ilość sił pozostałych przeciwników i i dobrać taktykę odpowiednią do pojedynku. Byakugan ma jeszcze inne zastosowanie: umożliwia użytkownikowi dostrzeganie niemal wszystkiego wokół (w obrębie 359 stopni) niego
+Juuken: To jest styl walki wręcz Hyuuga. Po przyjęciu pozycji, która jest niezbędna, łatwo trafić cel w tenketsu, ponieważ dzięki Byakuganowi są w stanie zlokalizować je z wielką łatwością. Gdy cały Tenket jest zamknięty, wróg wypada z walki [jeżeli chakra przeciwnika jest zredukowana do zera, to go znokautuje]. Każde uderzenie, które wykonują na ciele rywala za pomocą rąk, unieważnia tenketsu [- xx punktów chakry] zatrzymujący przepływ czakry.
* UMIEJĘTNOŚCI POZIOMU D *+ Shoutei:Ten atak polega na silnym uderzeniu dłonią w klatkę piersiową przeciwnika. Cios bezpośrednio wpłynie na system chakry osoby, chwilowo ograniczając jego ruchy i zamykając część jego przepływu energii na jedną turę. Kolejne uderzenie nie powoduje wydłużenia się czasu zatrzymania chakry. Może jedynie mocniej zranić przeciwnika.
+ Mizu Hari:Po skupieniu chakry na zewnątrz swojego ciała, chakra zostaje uformowana w igły i wprawiana w ruch przez użytkownika, by trafić w cel. Za pomocą Byakugana, technika ta może być użyta do trafienia w bardzo małe cele, takie jak owady. Tą technikę można użyć również stojąc na wodzie, powodując, że użytkownik tworzy wir wodny, z którego wyrzucone zostają igły, mające te same zastosowania co na ''sucho'' - Ta wersja może zaskoczyć przeciwnika.
Manipulacja Chakrą: 3
* UMIEJĘTNOŚCI POZIOMU C *+ Hakkeshou Kaiten: Ta technika wykorzystuje kontrolę chakry zdobytą przez trening juken do uwolnienia ogromnych ilości czakry z wszystkich punktów tenketsu z ciała użytkownika. Jest to także defensywny manewr, który rekompensuje ślepy punkt Byakugana, gdyż uwolniona chakra blokuje wszelkie możliwe ataki na użytkownika. Po uwolnienia chakry z każdego punktu w swoim ciele, użytkownik zaczyna się kręcić bardzo szybko do odbicia ataków, zarówno tworząc pole chakry wokół siebie i odpychając każdego pobliskiego napastnika. Użytkownik może również efektywnie kontrolować rozmiar i moc sfery, by dostosować się do sytuacji.
Manipulacja Chakrą: 4
+ Hakke Sanjuuni Shou: Najpierw użytkownik aktywuje swój Byakugan, aby wizualizować przepływ czakry wroga, w który zostanie trafiony. Następnie przyjmuję pozycję i tworzy zielony wyimaginowany krąg ataku, atakując przeciwnika trzydzieści dwa razy, zaczynając najpierw od 2 uderzeń, potem 4, 8 i na końcu 32. Uderzenia skierowane są w punkty tenketsu, blokując chakrę oponenta na 2 tury.
Manipulacja Chakrą: 4
+ Juuken: Tenketsushin:Skupiając się na jednym punkcie chakry, użytkownik uderza dwoma palcami w przeciwnika, próbując wpłynąć na wykorzystywaną chakrę i przerywając jej przepływ. Cios jest wystarczająco silny, aby wyłączyć i uszkodzić część ciała przeciwnika, bądź przerwać jutsu, które jest z nim w jakiś sposób połączone (np. łańcuchy klanu uzumaki).
Manipulacja Chakrą: 3
* UMIEJĘTNOŚCI POZIOMU B *+ Hakke Kushou: Ta technika podobna jest do Hakkeshou Kaiten, ale skupia się na jednym celu, a nie na obszarze. Użytkownik widzi dzięki Byakugan'owi punkty życiowe wroga, a następnie wysuwa przed siebie rękę, tworząc niewidzialną falę chakry. Sprężona energia leci w linii prostej, atakując narządy życiowe i system chakry przeciwnika z odległości (maksymalny zasięg, to 2,5 metra) odrzucając go z ogromną siłą w tył.
Manipulacja Chakrą: 5
+ Hakke Rokujuuyonshou: Jest to ulepszona wersja Hakke Sanjuuni Shou. Jednak tym razem okrąg ma 4 metry, a sekwencji uderzeń wygląda następująco: 2, 4, 8, 16, 32 i 64. Ostatnie uderzenie całkowicie blokuje chakre i nokautuje przeciwnika. Technika ta, może być użyty na 4 wrogach jednocześnie (nie wpływa to na ilość uderzeń).
Manipulacja Chakrą: 5
+ Jūkenpō Ichigekishin: Dzięki specjalnym umiejętnością klan Hyuga jest jedynym, który potrafi kontrolować każde ze swoich Tenketsu. Dzięki temu są w stanie wypuścić chakrę z każdego naraz, bądź wpłynąć własną chakrą na inną chakrę. Jest to technika bardzo uniwersalna, można ją wykorzystać do różnych rodzajów pułapek, bądź wyswobodzenia się. Innym przykładem może być "wybuch" chakry, by odrzucić przeciwnika od siebie..
Manipulacja Chakrą: 4
* UMIEJĘTNOŚCI POZIOMU A *+ Shugohakke Rokujuuyon Shou: Jest to bardzo wszechstronna technika, która zapewnia zdolności ofensywne i defensywne. Emituje stały przepływ chakry z rąk, tworząc bardzo cienkie i ostre ostrza. Przy stosowaniu tej techniki agresywnie, użytkownik kształtuje chakrę w cienkie ostrza, co pozwala na atak setki celów z dokładnością. Użyty w obronny sposób, użytkownik tworzy o wiele większą, silniejszą i bardziej elastyczne ostrza w postaci łuku chakry, który rozprzestrzenia się w zasięgu 3 metrów, skutecznie tworząc barykadę między twórcą techniki, a przeciwnikami.
Manipulacja Chakrą: 5
* UMIEJĘTNOŚCI POZIOMU S *+ Hakke Hyaku Nijuuhachi Shou: Wykonując 128 uderzeń, użytkownik będzie w stanie całkowicie zamknąć układ krążenia chakry osoby przez trzy dni. Jedynym sposobem na ich ponowne otwarcie jest posiadanie wiedzy lub silne uwolnienie chakry. Technika nokautuje przeciwnika i może zostać użyta na 10 przeciwnikach jednocześnie. Maksymalny zasięg kręgu, to 7 metrów.
Manipulacja Chakrą: 6