Doton: Retsudo TenshōTa technika powoduje, że okoliczna ziemia wiruje do środka, grzebiąc żywcem lub miażdżąc przeciwnika w promieniu 20 metrów. To jutsu może powodować sporo szkód w okolicy, o ile przekażemy więcej chakry. Ta technika jest znacznie bardziej niszcząca, jeśli stosowana jest w skalistych obszarach górskich lub wewnątrz jaskini.
Manipulacja Chakrą: 4Doton: Dosekiryū Jak w przypadku innych technik żywiołu, doton również posiada swoją smoczą wersję. Stwór sam w sobie nie zadaje poważnych obrażeń, jego szybkość również nie jest imponująca. Może za to zwalić przeciwnika z nóg, całkowicie przysłonić pole widzenia, bądź przygnieść ograniczając ruchu oponenta. Zasięg jego ataków, to 30 metrów.
Manipulacja Chakrą: 2Doton: DomuUżytkownik przepuszcza przez ciało chakre, powodując że staje się ona ciemniejsza, co zwiększa jego defensywną moc do granic możliwości, czyniąc skórę tak twardą jak diament. Co więcej, niszczycielska moc ataków fizycznych jest zwiększona, czyniąc z tego bardzo uniwersalną technikę. Użytkownik nie musi pokrywać całego ciała, a tylko wybraną część. Jak wiadomo kosztuje to wtedy mniej chakry, siła jest taka sama.
Manipulacja Chakrą: 3Doton: Kengan No JutsuPo wykonaniu pieczęci, przedramię zamienia się w twardą skałę, wielkości pięciu dłoni, ważąca około 10kg. Dzięki temu użytkownik może zadać bezpośrednie, potężne uderzenie. Według woli użytkownika, waga skały może być zwiększona o jeszcze 5kg. Należy jednak pamiętać, że jeśli sami nie mamy dużo siły, wykonanie tej techniki może tylko nas pogrążyć.
Manipulacja Chakrą: 2Doton:Doryō Dango Bazując na samej sile użytkownika, shinobi kumuluje chakre w dłoni, by umożliwić sobie podniesienie obszernego odłamu ziemi. Koniecznym do spełnienia warunkiem jest oczywiście odpowiednia powierzchnia. Ziemia nie może być zbyt miękka, ani zbyt mokra. W innym przypadku bez konieczności składania pieczęci, rzucony głaz na oponenta może zadać poważne szkody, a nawet spowodować obrażenia śmiertelne.
Manipulacja Chakrą: 1Siła Ogólna: 4Doton: Uitenpen Technika jest połączeniem kuchiyose no jutsu techniki żywiołu doton. Użytkownik przywołuje dużą ilość skał z olbrzymiego kanionu, które mogą być wykorzystane do innych technik. Użytkownik może także umieścić chakrę do ziemi, by zmienić formację, w celu pomocy w atakach z zaskoczenia. Alternatywnie, przez dodanie krwi, można przywołać skały o wyglądzie z wcześniej przygotowanych rysunków*
*Aby jednak to zrobić, wymagany jest diagramowy zwój zmiany terenu.
Manipulacja Chakrą: 5Doton: Doryūdan Zdolność będąca udoskonaleniem techniki Doryū Taiga, o znacznie wyższym poziomie. Jej zastosowaniem jest bowiem utworzenie wielkiej, błotnej głowy smoka w miejscu, gdzie użyto techniki macierzystej. Powstały twór przypominający bestię może wystrzelić niezliczoną ilość pocisków. Warto jednak zaznaczyć, że głowa smoka zajmuje sporo miejsca, dlatego też umiejętność jest zupełnie bezużyteczna w zamkniętych, bądź małych pomieszczeniach. Technikę można połączyć również z żywiołem Katon.
Manipulacja Chakrą: 2Doton: Ganban Kyū Technika pozwala użytkownikowi na sterowanie wieloma płatami skały i przeniesienie ich wokół przeciwnika w promieniu 25 metrów. Następnie użytkownik tworzy dwie gigantyczne skały, które mają zgnieść przeciwnika albo uwięzić go w środku. W przypadku drugiej opcji, jeśli oponent zostanie tam nieco dłużej może skutkować to utrata dla niego tlenu (na wydostanie się z pułapki ma 3 tury).
Manipulacja Chakrą: 3Doton: Gōremu no Jutsu Ta technika umożliwia użytkownikowi stworzenie ogromnej, humanoidalnej kreatury składającej się ze skały, która może wyjść z ust użytkownika lub stworzona z pobliskiego otoczenia - pod warunkiem, że w pobliżu jest ziemia. Rozmiar golema różni się w zależności od użycia, ale zawsze odznacza się dość brutalną siła, będąca w stanie nieźle namieszać. Jest również bardzo wytrzymały.
Manipulacja Chakrą: 3Doton: Ganchūrō no Jutsu Technika świetnie nadaje się do rozdzielenia dużej grupy przeciwników, bądź pojedynczego przeciwnika na dłuży okres czasu. Po uformowaniu pieczęci, użytkownik tworzy dużą ilość kamiennych filarów, wyrastających spod ziemi. Mogą one być kontrolowane, by otoczyć przeciwnika i stworzyć kamienne zarośla podobne do bambusów zamykając oponenta w środku.
Manipulacja Chakrą: 3